سرنوشت بازار آهن در خرداد و تیر ماه
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار فولاد در آخرین روز اردیبهشت ماه، پس از روندی کاهشی که با کاهش نرخ دلار همراه بود، به دلیل حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه با نوسان و افزایش قیمت در برخی مقاطع روبرو شد. با وجود این نوسانات، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در ماه‌های خرداد و تیر به دلیل همزمانی با فعالیت‌های انتخاباتی، شاهد نوسان اندک و تقاضای پایین در بازار فولاد باشیم...
آهن پرایس: بازار آهن و فولاد روز گذشته به دلیل وقوع اخبار منفی مبنی بر حادثه سقوط بالگرد دچار نوسان شد و روند کاهشی که در پیش گرفته بود متوقف شد و حتی در برخی مبادی فروش قیمت‌ها افزایش داشت همچنین با وجود کاهش قیمت دلار در روز دوشنبه، شاهد افزایش تقاضا در بورس کالا بودیم و به نوعی کف بازار برای شمش فولادی تا حدودی تثبیت شد.

در همین راستا اکثر کارخانه‌ها قیمت تیرآهن را ثابت نگه داشتند، اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان، فولاد یزد و فایکو در برخی سایزها 10 تا 200 هزار تومان افزایش داشت.

در برخی کارخانه‌ها قیمت روز میلگرد ثابت بود، اما برخی دیگر 100 تا 300 تومان افزایش قیمت داشتند. به عنوان نمونه قیمت میلگرد میانه 200 تومان افزایش داشت و 25.200 تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد 16 اصفهان نیز با همین میزان افزایش 26.400 تومان اعلام شد.

همچنین غالب کارخانه‌ها قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل سبک، پروفیل در و پنجره را ثابت نگه داشتند، اما قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها 100 تومان کاهش داشت.به عبارتی قیمت‌ها با احتیاط بیشتری اعلام شد و برخی مبادی با افزایش اندک قیمت قوطی آهنی در بازار حضور یافته‌اند و نرخ پروفیل تولید شده از ورق 2 میلیمتری بین 39.5 تا 42 هزار تومان اعلام شد.

 به همین ترتیب قیمت لوله داربست، لوله مبلی، لوله گاز و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز ثابت اعلام شد و قیمت نبشی، ناودانی ایرانی و اروپایی نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد.

انواع ورق سیاه (st37 و st52) در فولادمبارکه و اکسین 100 تا 1000 تومان افزایش قیمت داشت، در حالی که کاویان و گیلان ثبات قیمت را حفظ کردند. ورق گالوانیزه، ورق استیل، ورق شیروانی و... در بیشتر کارخانه‌ها 1500 تومان افزایش قیمت داشتند.

بازار فولاد در شوک! نوسان قیمت آهن پس از سقوط بالگرد

به طور کلی روند کاهشی چند ماه گذشته در بازار داخلی فولاد متوقف شده، اما هنوز خبری از افزایش قیمت آهن آلات نیست. همانطور که اشاره شد بازار آهن شاهد نوسانات مختصری در قیمت برخی مقاطع بود که عمدتاً ناشی از تغییر قیمت مواد اولیه و تقاضای بازار و اخبار روز و نرخ دلار است.

عقب‌نشینی دلار، افزایش قیمت‌های دیروز را تا حدی خنثی کرده و بازار در انتظار ثبات است؛ قیمت‌ها در روزهای آینده به نوسانات دلار و سایر عوامل کلان اقتصادی بستگی خواهد داشت.

شایان ذکر است روز یکشنبه با انتشار خبر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیأت همراه و شهادت ایشان در پی این حادثه، در بازار ارز و آهن ورق برگشت و روند معکوس افزایشی در پیش گرفت، اما در پایان روز تأثیر این واقعه در بازار پیشخور شد و دلار به سرعت عقب‌نشینی کرد به طوری که در پایان روز هر دلار در مرز ۵۸ گزارش شد. در واقع روز گذشته بازار ارز روند کاهشی داشت اما افزایش قیمت آهن در برخی بخش‌های بازار همچنان ادامه داشت.

امروز نیز بازار فولاد هنوز رونق نگرفته است، اما برخی شنیده‌ها از ثبات نسبی قیمت‌ آهن آلات حکایت دارد. در واقع به دلیل تعطیلی فردا به مناسبت تشییع شهدای خدمت، بازار تا پایان هفته کم‌رونق یا نیمه‌تعطیل خواهد بود.

با این اوصاف کارشناسان بازار فولاد پیش‌بینی می‌کنند که در ماه‌های خرداد و تیر احتمالا شاهد نوسان اندک و تقاضای پایین در این بازار باشیم؛ دلیل این امر، مصادف شدن این دو ماه با فعالیت‌های انتخاباتی است که به طور معمول منجر به رکود و فریز شدن فعالیت‌ها در اکثر بازارها می‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز می‌توانید مطالعه کنید: ورق برگشت!

در نتیجه، انتظار می‌رود که در این دو ماه شاهد کاهش حجم معاملات در بازار فولاد، ثبات نسبی قیمت‌ها و کاهش تقاضا برای محصولات فولادی باشیم.

گفتنی است طبق ابلاغیه منتشر شده عرضه‌های میلگرد و تیرآهن در بورس کالا به روز شنبه 5 خرداد و عرضه‌های آهن اسفنجی به روز یکشنبه 6 خرداد موکول شده است.





:: برچسب‌ها: قیمت روز میلگرد , قیمت آهن آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: